پریود بعد از عمل اسلیو معده

وضعیت پریود بعد از عمل اسلیو معده یکی از دغدغه‌های بانوان است. همه ما می‌دانیم که چاقی نوعی بیماری است که معضلات زیادی را به همراه دارد. در بانوان، داشتن اضافه وزن منجر به ایجاد اختلال در عملکرد هورمون‌ها شده و قاعدگی نامنظم را به همراه خواهد شد. از این رو، با اسلیو معده و کاهش وزن، چنین مشکلاتی طبیعتا برطرف خواهند شد.

✔ در این مطلب قصد داریم وضعیت پریود بعد از اسلیو معده را بطور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

دوره پریودی بعد از عمل اسلیو معده

ارتباط چاقی با پریود

براساس مطالعات انجام شده، بانوانی که دچار اضافه وزن هستند، عمدتاً با مشکل بی‌نظمی‌های قاعدگی دست و پنجه نرم می‌کنند. در اکثر مواقع این خانم‌ها دچار سندروم تخمدان پلی‌کیستیک می‌شوند. هورمون‌های جنسی به شدت تحت کنترل وزن بالا و توزیع چربی در بدن هستند. خانم‌هایی که مشکل اضافه وزن دارند، هورمون تستوسترون بیش از حد طبیعی داشته و هورمون استروژن در آن‌ها پایین‌تر از سطح استاندارد است.

با انجام عمل اسلیو معده، مشکل چاقی و اضافه وزن برطرف می‌شود و در نتیجه مشکلات هورمونی، پریود نامنظم و ناباروری تا حد زیادی از بین خواهند رفت.

تاثیر اسلیو معده بر هورمون‌های زنانه

پریود بعد از عمل اسلیو معده قطعاً دچار تغییراتی خواهد شد. در واقع جراحی لاغری و کاهش وزن وضعیت هورمون‌ها را تغییر می‌دهد؛ در نتیجه بر روی چرخه قاعدگی تاثیر خواهد داشت. همانطور که احتمالا می‌دانید، در عمل اسلیو، بخشی از معده و غددی که موظف به ترشح هورمون‌های گرلین و لیپتین هستند، از بدن خارج خواهد شد. این موضوع در ترشح هورمون‌های انسولین تیروئید، گرلین، لیپتین و هورمون‌های جنسی استروژن و پروژسترون در خانم‌ها تغییراتی ایجاد خواهد کرد. بدین ترتیب مشکلات بی‌نظمی پریود و هورمون‌ها برطرف می‌شوند.

در صورتی که تمایل دارید توسط بهترین جراحی اسلیو معده معاینه و درمان شوید، حتماً با شماره 02126619386 تماس بگیرید.

چاقی یا لاغر؟! نمیدونی؟

محاسبه bmi (محاسبه شاخص توده بدن)

دلایل تغییر نظم قاعدگی بعد از اسلیو معده

در مواردی پیش می‌آید فردی که اسلیو معده انجام می‌دهد، بعد از عمل با مشکل بی‌نظمی در چرخه پریودی مواجه می‌شود. این موضوع ناشی از دلایل مختلفی است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

اولین پریود بعد از اسلیو معده

بعد از عمل اسلیو، میزان هورمون‌هایی که از معده ترشح می‌شوند کاهش خواهند یافت. همچنین میزان انسولین افزایش می‌یابد و متابولیسم بدن دچار تغییراتی خواهد شد. تمامی این تغییرات باعث می‌شوند تا خانم‌ها به مدت یک الی سه ماه بعد از اسلیو معده با اختلال در چرخه قاعدگی مواجه شوند.

🛑 بنابراین اگر اولین پریود شما بعد از جراحی لاغری تاخیر داشت و یا بی‌نظم بود، جای هیچگونه نگرانی نیست. اما اگر با گذشت چندین ماه از جراحی اسلیو همچنان در قاعدگی خود دچار مشکل هستید، باید به یک متخصص زنان مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره رایگان جراحی اسلیو معده فرم زیر را پر کنید.

کاهش درد پریود بعد از عمل اسلیو

بطور معمول اولین پریود بعد از عمل اسلیو معده، کمی دردناک است. البته این موضوع کاملاً طبیعی بوده و به مرور زمان برطرف خواهد شد. به منظور کاهش درد پریود بعد از عمل اسلیو، از روش‌های زیر استفاده کنید:

کاهش درد و خونریزی پریود بعد اسلیو معده
  • فعالیت بدنی داشته باشید و بدون تحرک نمانید.
  • از کمپرس آب گرم استفاده کنید.
  • از مکمل‌ها برای تامین ویتامین موردنیاز بدن به میزان کافی استفاده کنید.
  • نوشیدن چای سبز به تسکین درد کمک خواهد کرد.
  • به سراغ مسکن‌ها بروید.

سوالات متداول

کلام پایانی

اسلیو معده از جمله روش‌های کاهش وزن سریع است که طرفداران زیادی در دنیا دارد. این جراحی، چاقی و اضافه وزن را از بین می‌برد و در درمان مشکلات زیادی از جمله مشکلات هورمونی موثر خواهد بود. از جمله این مشکلات می‌توان به عدم تعادل هورمون‌ها و سیکل قاعدگی نامنظم اشاره کرد. در واقع بانوان با انجام عمل اسلیو معده و درمان بیماری چاقی، به مرور شاهد رفع مشکلات زنانه خواهند بود. در این مطلب سعی کردیم وضعیت پریود بعد از عمل اسلیو معده را از همه جوانب مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعات جامع و کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

لوکیشن مطب دکتر ناصر ملک پور-min

مشاوره حضوری با دکتر ناصر ملک پور

اگر برای عمل اسلیو معده و یا سایر جراحی‌های چراقی قصد مراجعه به مطب دکتر ناصر ملک پور (فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی) را دارید، می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

تهران – سعادت‌آباد، بالاتر از میدان شهرداری، بلوار جوریکی، برج تشریفات، ساختمان شمالی، طبقه3 واحد ۱۲

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام آقای دکتر عقب افتادن پریود بعد از عمل اسلیو معده طبیعیه؟ یا باید به دکتر زنان مراجعه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *