آزمایشات و آندوسکوپی قبل از عمل اسلیو معده

اسلیو معده یکی از رایج‌ترین روش‌ها جهت کاهش وزن و تحقق رویای لاغری است و همچون هر نوع عمل دیگری باید آزمایش‌ های قبل از عمل اسلیو معده به درستی انجام شود. این آزمایشات به منظور بررسی وضعیت بدنی و سلامت بیمار صورت می‌گیرند و عموماً به کمک این آزمایش‌ها، جراح لاغری می‌تواند به اطلاعات دقیقی در رابطه با بدن بیمار دسترسی پیدا کند و در نتیجه روند عمل جراحی بهتر پیش خواهد رفت.

هدف آزمایش‌های قبل از اسلیو معده

✔️در این مقاله همراه ما باشید تا دقیقا به شما بگوییم قبل از عمل اسلیو معده نیاز به چه آزمایشاتی است.

هدف از انجام آزمایشات قبل از جراحی چاقی چیست؟

قبل از انجام هر نوع عمل جراحی، بیمار باید یک سری آزمایشات را بنابر صلاحدید پزشک معالج خود انجام دهد. عمل اسلیو معده نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این نوع از جراحی چاقی، آزمایشاتی وجود دارند که هر کدام با هدفی خاص و به منظور بررسی وضعیت جسمانی بخشی از بدن بیمار انجام می‌شود.

انجام تمامی این آزمایشات ضروری بوده و بدون بررسی آن‌ها، پزشک معالج امکان انجام جراحی را نخواهد داشت. در واقع به کمک این آزمایش‌ها می‌توان از عوارض احتمالی اسلیو معده تا حد زیادی جلوگیری کرد.

بعد انجام آزمایشات اسلیو معده، بهترین جراح چاقی در تهران (دکتر ناصر ملک پور) با در نظر گرفتن سن، شرایط و سلامت عمومی بیمار، تشخیص می‌دهد که آیا عمل اسلیو معده برای بیمار مناسب است یا خیر.

برای دریافت مشاوره قبل از جراحی اسلیو معده فرم زیر را پر کنید.

چک لیست آزمایشات قبل از عمل اسلیو معده

به منظور عبور ایمن از مسیر پر چالش عمل اسلیو معده، نیاز است که آزمایش‌ های قبل از اسلیو معده توسط جراحتان بررسی و ارزیابی شود. لیست آزمایشات مورد نیاز قبل از اسلیو معده عبارتند از:

آندوسکوپی قبل از عمل اسلیو معده

آندوسکوپی قبل از عمل اسلیو معده

آندوسکوپی معده یکی از اقدامات ضروری قبل از عمل اسلیو معده است که به منظور بررسی دقیق وضعیت مری و معده انجام می‌شود. در طی آندوسکوپی وضعیت معده بیمار مورد بررسی قرار گرفته تا عاری از هرگونه بیماری باشد. برای انجام این آزمایش بیمار باید 8 ساعت قبل ناشتا بوده و با معده خالی جهت آندوسکوپی مراجعه کند. چنانچه از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتما از قبل پزشک مربوطه را مطلع سازید تا نکات مهم شب قبل از انجام آزمایش را به شما اعلام نماید.

از آنجایی که برای انجام آندوسکوپی قبل از عمل اسلیو معده ممکن است از داروهای بیهوشی یا آرام بخش‌های قوی استفاده شود، بهتر است برای انجام آن حتما همراه داشته باشید و تنها مراجعه نکنید. پس از آن که آرامش‌بخش تزریق شد، لوله آندوسکوپ از طریق دهان وارد بدن شده، به گونه‌ای که فشاری در گلوی خود احساس خواهید کرد. سپس پزشک به کمک دوربین‌هایی که به سر آندوسکوپ متصل است، اطلاعات دریافتی را از طریق مانیتورها مورد بررسی قرار خواهد داد.

لیست آزمایشات قبل از عمل اسلیو معده

چرا دکتر ناصر ملک پور؟!

12 سال هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

چاپ 61 مقاله علمی پژوهشی و 2 جلد کتاب

پایه‌گذار رشته فلوشیپ لاپاروسکوپی

بیش از 10/000 جراحی موفق و جراحی چاقی

دکتر-ناصر-ملک-پور

قبل از عمل اسلیو چه آزمایشی باید انجام داد؟

❌ انجام تمامی آزمایشات نام برده قبل از جراحی اسلیو معده الزامیست.
❌ در صورتی که از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتما قبل از انجام هر آزمایش، پزشک مربوطه را مطلع کنید.
❌ در صورتی که سیگار می‌کشید یا الکل مصرف می‌کنید، حتما از پزشک مربوطه درباره تاثیرات آن‌ها بر نتیجه آزمایش مطلع شوید. ممکن است برای انجام برخی آزمایش‌ های قبل از اسلیو معده مجبور شوید مدتی مصرف سیگار و الکل را قطع کنید.

سوالات متداول در رابطه با آزمایش های قبل از اسلیو معده

کلام آخر

اسلیو معده یکی از روش‌های متداول برای کاهش وزن سریع است. این عمل جراحی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نیاز است قبل از انجام آن حتما وضعیت جسمانی بدن بیمار مورد بررسی قرار گیرد. به این منظور آزمایش‌ های قبل از اسلیو معده که در این مقاله گفته شد، قبل از انجام عمل اسلیو معده حتما باید انجام شوند.

لوکیشن مطب دکتر ناصر ملک پور-min

مشاوره حضوری با دکتر ناصر ملک پور

اگر برای عمل اسلیو معده و یا سایر جراحی‌های چراقی قصد مراجعه به مطب دکتر ناصر ملک پور (فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی) را دارید، می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *