BMI مورد تایید بیمه برای جراحی چاقی در ایران

اسلیو و یا بای پس معده به عنوان یکی از رایج‌ترین شیوه‌های لاغری در دنیا، طرفداران زیادی در ایران دارند. بسیار از افرادی که از چاقی بیش از حد رنج می‌برند، انجام جراحی چاقی را به عنوان بهترین گزینه جهت کاهش وزن انتخاب می‌کنند. هزینه جراحی چاقی متناسب با معیارهای مختلفی اعم از جراح مورد نظر شما می‌تواند متغیر باشد. سوال اینجاست که آیا بیمه‌های موجود در ایران هزینه این عمل را پوشش می‌دهند؟ پوشش بیمه برای جراحی چاقی در ایران چقدر است؟ در این بخش با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بدست آورید.

BMI مورد تایید بیمه برای جراحی چاقی چقدر است؟

BMI مورد تایید بیمه برای انجام جراحی چاقی چقدر است؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد پوشش بیمه برای جراحی چاقی صحبت کنیم، نیاز است با تعریف دقیق BMI آشنا شوید. BMI یا همان شاخص توده بدنی در واقع حاصل تقسیم وزن (به کیلوگرم) بر مجذور قد (برحسب متر) است. شاخص توده بدنی می‌تواند به کمک قد و وزن شما، میزان سلامتی بدن از نظر چاقی و وزن ایده‌آل را مورد بررسی قرار دهد. نتایج BMI به شرح زیر خواهند بود:

🟣 BMI زیر 18.5: کمبود وزن🟣 BMI بین 25 الی 29.9: اضافه وزن
✅ BMI بین 18.5 الی 24.9: وزن مناسب و ایده‌آل🟣 BMI بالای 30: چاقی مفرط

نحوه محاسبه BMI بدن برای عمل بای پس معده چگونه است؟ (برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله حداقل وزن برای عمل بای پس معده را مطالعه کنید.) حال آن که از نتیجه BMI و ارتباط آن با میزان اضافه وزن فرد مطلع شدید، از طریق فرم زیر، BMI خود را محاسبه کنید.

چاقی یا لاغر؟! نمیدونی؟

محاسبه bmi (محاسبه شاخص توده بدن)

برای انجام انواع جراحی لاغری همچون اسلیو معده یا بای پس معده هر شاخص توده بدنی قابل قبول نیست. در واقع فرد باید شرایط زیر را داشته باشد تا انجام جراحی چاقی برای او منطقی و ضروری بنظر برسد:

🟣 بیش از 5 سال از چاقی افراطی فرد گذشته باشد.
🟣 حتماً سن فرد بالای 18 سال باشد.
🟣 شاخص توده بدنی فرد حداقل 30 باشد.

خارج از این شرایط، جراحی چاقی برای فرد انجام نمی‌شود و در صورتی که این جراحی را انجام دهد، می‌تواند مشکلاتی را برای وی به بار بیاورد. از طرفی اگر قصد دارید هزینه عمل اسلیو معده خود را از بیمه دریافت کنید، BMI شما قبل از انجام عمل مهم‌ترین معیار خواهد بود. فرقی نمی‌کند با کدام شرکت بیمه قرارداد دارید؛ در هر صورت برای پرداخت کمک هزینه جراحی چاقی، BMI یا همان شاخص توده بدنی شما را مورد بررسی قرار خواهند داد.

کدام جراحی چاقی تحت پوشش بیمه است؟

شرایط BMI مورد تایید بیمه برای جراحی لاغری

نکته قابل توجه اینجاست که شرکت‌های بیمه در طی چند سال اخیر برخی روش‌های جراحی چاقی را تحت پوشش خود در آورده‌اند. برای مثال عمل‌هایی همچون اسلیو معده و بای‌پس معده قبلا توسط هیچ نوع بیمه‌ای پوشش داده نمی‌شدند اما امروزه این دو نوع روش لاغری نیز تحت پوشش شرکت‌های بزرگ بیمه درآمده‌اند. برای این منظور نیز باید شرایط مورد نظر بیمه از جمله BMI فرد برای انجام جراحی لاغری توسط شرکت بیمه تایید شود.

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام پوشش بیمه برای جراحی چاقی فرم زیر را پر کنید.

شرایط BMI مورد تایید بیمه

براساس اطلاعات بدست آمده، هم برای بیمه‌های پایه مانند تامین اجتماعی و هم برای بیمه‌های تکمیلی، در صورتی که توده بدنی یا BMI فرد متقاضی جراحی لاغری حداقل 40 یا بیشتر باشد، بخشی از هزینه عمل براساس سقف بیمه به او پرداخت خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت با توجه به بالا بودن هزینه بای پس معده یا جراحی اسلیو، استفاده از خدمات هر نوع بیمه‌ای که دارید می‌تواند مقرون به صرفه‌ترین روش برای انجام جراحی چاقی باشد.

بطور معمول در تمامی بیمه‌های ایرانی، BMI کمتر از 40 قابل قبول نیست و شامل پوشش بیمه نخواهد شد. با توجه به تنوع بیمه تکمیلی در ایران توسط انواع شرکت‌های بیمه، به منظور آگاهی دقیق از جزئیات شرایط پوشش بیمه برای انجام عمل اسلیو معده باید مستقیما از واحد مربوطه بیمه‌ای که دارید پرس و جو کنید اما شرایط کلی و مشترک در تمام بیمه‌ها را می‌توان به شرح زیر بیان کرد:

🟣 سن بین 18 الی 60 سال (بهترین سن عمل لاغری)
🟣 شاخص توده بدنی یا BMI حداقل 40
🟣 تداوم توده بدنی و چاقی مفرط برای چندین سال پی در پی

البته دقت داشته باشید که افرادی که به بیماری‌های دیابت و یا فشار خون مبتلا هستند و همزمان از چاقی مفرط نیز رنج می‌برند، با داشتن BMI بالای 35 نیز حائز شرایط پوشش بیمه برای جراحی لاغری اسلیو یا بای پس معده هستند.

چرا دکتر ناصر ملک پور؟!

12 سال هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

چاپ 61 مقاله علمی پژوهشی و 2 جلد کتاب

پایه‌گذار رشته فلوشیپ لاپاروسکوپی

بیش از 10/000 جراحی موفق و جراحی چاقی

دکتر-ناصر-ملک-پور

نتیجه گیری

اسلیو معده یکی از رایج‌ترین جراحی‌های چاقی در دنیاست که در ایران نیز بسیار پرطرفدار است. هزینه عمل اسلیو معده توسط هر پزشک متفاوت خواهد بود اما بطور کلی این جراحی را می‌توان در دسته عمل‌های گران قیمت قرار داد. از این رو بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از پوشش بیمه برای جراحی چاقی بهره‌مند شوند. در این بخش سعی کردیم شرایط کلی پوشش انواع بیمه جهت انجام جراحی لاغری را مورد بررسی قرار دهیم.

سوالات متداول BMI مورد تایید بیمه برای جراحی چاقی

لوکیشن مطب دکتر ناصر ملک پور-min

مشاوره حضوری با دکتر ناصر ملک پور

اگر برای عمل اسلیو معده و یا سایر جراحی‌های چراقی قصد مراجعه به مطب دکتر ناصر ملک پور (فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی) را دارید، می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *