هزینه بای پس معده

جراحی بای ‌پس معده یکی از روش‌های لاغری است که به منظور کاهش وزن و مدیریت چاقی استفاده می‌شود. در این روش، بخشی از معده بزرگ‌تر از قسمت معمولی آن توسط جراح برداشته و معده کوچک‌تر با ظرفیت کمتر ایجاد می‌شود. هزینه بای پس معده، متغیر و بسته به عوامل مختلفی از جمله مکان جراحی اعم از بیمارستان دولتی یا خصوصی، تجهیزات مورد استفاده که اکثرا وارداتی و با قیمت ارز نوسان دارند، تخصص و تجربه جراح و شرایط فردی بیمار، متفاوت است. به همین دلیل، یک بازه یا حداقل قیمت ممکن اعلام می‌شود که در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

هزینه بای پس معده و هزینه های جانبی آن

هزینه عمل بای پس معده

مواردی که بر هزینه بای پس معده به طور مستقیم تاثیرگذار هستند عبارتند از :

  • ✔️ هزینه‌های انجام عمل بای پس معده توسط جراح متخصص، شامل دستمزد جراح اصلی و همچنین کمک جراحان و تیم بیهوشی می‌شود که بسته به تجربه و تخصص آن‌ها متفاوت است.
  •  ✔️ هزینه‌های بستری در بیمارستان و خدمات دریافتی که شامل هزینه‌های مربوط به بستری، هزینه‌های مربوط به خدمات بیمارستان، پزشکی و سایر خدمات ارائه شده می‌شود.
  • ✔️ هزینه وسایل مورد استفاده در حین عمل که شامل هزینه‌های مربوط به وسایل مصرفی استفاده شده در جراحی، هزینه‌های مربوط به تجهیزات لازم مثل منگنه معده که باید از بهترین برند‌های معتبر تهیه شود، می‌باشد. برای تعیین وقت مشاوره برای اطلاع از هزینه عمل بای پس معده فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل شود.

توجه داشته باشید🔔 هزینه بای پس معده در سال 1403 توسط دکتر ناصر ملک پور بر اساس نوع بیمارستان و شرایط بیمار بین 70 تا 75 میلیون تومان است.

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام هزینه دقیق جراحی بای پس معده فرم زیر را پر کنید.

آیا بای پس معده تحت پوشش بیمه است؟

امروزه به دلیل ابتلای زیاد ایرانیان به چاقی، یکی از بهترین راه‌‌ کاهش هزینه عمل بای پس استفاده از بیمه است. توجه داشته باشید برای استفاده از هر کدام از انواع بیمه شاخص توده بدنی یا (BMI) شما باید بیش از ۴۰ باشد. در غیر این صورت شامل پوشش بیمه نمی‌شوید و هزینه‌ها و تعرفه‌ها به صورت کاملا آزاد برای شما محاسبه می‌گردد. درباره BMI برای بیمه جراحی چاقی بیشتر بخوانید.

چاقی یا لاغر؟! نمیدونی؟

محاسبه bmi (محاسبه شاخص توده بدن)

هزینه بای پس معده با بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی تنها بخشی از هزینه‌ جراحی اسلیو معده یا بای پس معده را پوشش می‌دهد و بیمار باید سهم بیشتر از هزینه‌ها را خود پرداخت کند. همچنین، شرایط مورد نیاز برای مشمول شدن از پوشش بیمه تامین اجتماعی، از جمله داشتن شاخص توده بدنی بالای ۴۰، از اهمیت بسیاری برخوردار است.با توجه به این توضیحات و وجود تبصره‌های متفاوت، اگر تصمیم به انجام جراحی چاقی با استفاده از بیمه تامین اجتماعی دارید، می‌توانید با مراجعه به مطب جراح خود و یا بیمارستان محل عمل، به دقت شرایط و الزامات بیمه خود را بررسی نموده و اطمینان حاصل کنید که تا چه مبلغی مشمول پوشش بیمه هستید و همچنین چه بخشی از هزینه‌ها توسط بیمه تامین اجتماعی به شما پرداخت می‌شود.

هزینه بای پس معده با بیمه تامین اجتماعی

هزینه بای پس معده با بیمه سلامت

بیمه سلامت مختص کسانی است که به طور مرتب پرداختی به بیمه نداشته و در مواقع اضطرار برای انواع خاصی از بیمارها هزینه‌های مشخصی از درمان را پرداخت می‌کند. در مورد عمل بای پس معده، پزشک معتمد بیمه با بررسی پرونده و ثبت توده بدنی بالا و ضرورت عمل در سریع ترین زمان ممکن نسبت به شرایط جسمانی، تایید می‌کند که شما به عمل اسلیو معده و یا بای پس معده نیاز دارید و بیمه سلامت شامل شما می‌گردد.

توجه داشته باشید در ابتدا شما باید به طور آزاد هزینه‌ی پزشکان، بیمارستان و سایر هزینه‌ها را پرداخت کنید. بعد از انجام عمل با در دست داشتن مدارک و فاکتورهای موردنیاز می‌توانید قسمتی از هزینه‌هایی که انجام داده‌اید را از بیمه سلامت دریافت کنید.

هزینه بای پس معده با بیمه نیرو های مسلح

هزینه بای پس معده با بیمه نیرو های مسلح

بیمه نیروهای مسلح به عنوان یک بیمه پایه و تکمیلی محسوب می‌شود و می‌تواند بخشی از هزینه جراحی بای پس معده را پوشش دهد. اما برای دریافت پوشش بیمه، شما باید از پزشک معتمد قبل از انجام عمل جراحی تاییدیه دریافت کنید. همچینین می‌توانید حدود 70 درصد از هزینه‌های مرتبط با بستری بیمارستان‌های طرف قرارداد نیروهای مسلح، پس از انجام عمل از بیمه نیروهای مسلح دریافت کنید.

هزینه بای پس معده با بیمه تکمیلی

در بیمه‌های تکمیلی، هزینه‌ بای پس معده ممکن است تحت شرایط خاصی در قرارداد با بیمه پرداخت شود. این شرایط بستگی به دو مورد زیر دارد:

در چه شرایطی بیمه هزینه جراحی بای پس معده را تقبل می کند؟

✔️ تایید پزشک: پزشک معالج باید نیاز به انجام جراحی بای پس معده را تأیید کند و این عمل را به عنوان یک روش درمانی مناسب برای شرایط بیماری مشخص ببیند.

✔️ اهمیت شاخص توده بدنی: بیمه معمولاً در نظر دارد که بیمارانی که شاخص توده بدنی (BMI) بالایی دارند؛ در معرض خطر بیماری‌های مرتبط با چاقی قرار دارند، پوشش بدهد. به طور کلی، بیمارانی با BMI بالای 40 یا BMI بین 35 تا 40 و با بیماری‌هایی نظیر قندخون و فشارخون و گرید کبد چرب بالا برای پوشش بیمه، در اولویت باشند.

✔️ بیماری‌‌های مضاعف: بیمه معمولاً در نظر دارد که بیمارانی که بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، مشکلات تنفسی و مشکلات مفاصل دارند، با تایید پزشک معتمد پوشش دهد.

چرا دکتر ناصر ملک پور؟!

12 سال هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

چاپ 61 مقاله علمی پژوهشی و 2 جلد کتاب

پایه‌گذار رشته فلوشیپ لاپاروسکوپی

بیش از 10/000 جراحی موفق و جراحی چاقی

دکتر-ناصر-ملک-پور

تفاوت هزینه بای پس معده در بیمارستان دولتی و خصوصی

همانطور که می‌دانید هزینه‌های انجام آزمایشات اولیه، بستری، خدمات بیمارستانی و دستمزد پزشکان و جراحان بای پس در بیمارستان دولتی بسیار پایین‌تر نسبت به بیمارستان‌های خصوصی است. به همین خاطر با فراگیری عمل‌های چاقی لیست صف انتظار برای نوبت دهی طولانی شده است.

نقطه مقابل بیمارستان‌های خصوصی با خدمات دهی با کیفیت‌تر و وقت‌های آزاد بیشتر، همچنین تجهیزات پیشرفته در رقابت با بیمارستان دولتی هستند. در نظر داشته باشید از لحاظ قیمت لوازم مصرفی با برندهای یکسان در هر دو نوع بیمارستان تفاوتی وجود ندارد. این تفاوت نسبتا بالا صرفا جهت عوامل ذکر شده می‌باشد.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه بای پس معده

جراحی بای پس معده به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. پیچیدگی هر یک از این روش‌ها می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی هزینه نهایی جراحی بای پس معده تاثیرگذار باشد.

همانطور که اشاره کردیم دلیل هزینه پایین بیمارستان دولتی نسبت به خصوصی در اثر تفاوت بیمه تحت پوشش و دستمزد جراحان و کیفیت خدمات بستری و تجهیزات می‌باشد.

قیمت تجهیزات ، حدوداً نیمی از هزینه های این عمل را در بر می‌گیرد. به طور خلاصه این تجهیزات عبارتند از: منگنه (استپلر) معده، پورت ها(تروکارها)، لیگاشور و دستگاهی که بافت ها را جدا و عروق خونی را قطع می‌کند.

هزینه‌های مربوط به جراح و تیم همراه در جراحی چاقی بای پس معده می‌تواند متغیر باشد. نسبت به عوامل مختلفی شامل موقعیت جغرافیایی، شهر، مرکز درمانی، تجربه و تخصص پزشک و تیم جراحی، متفاوت اند.

آزمایشات قبل از جراحی بای پس معده شامل آزمایشات خون، تصویربرداری مانند انجام اسکن‌ها و آندوسکوپی، آزمایش‌های قلبی و غیره می‌شود. این هزینه‌ها بسته به نوع آزمایش و مرکز انجام آنها متغیر است. هزینه‌ داروها پس از جراحی بای پس معده شامل داروهای کنترل درد، پیشگیری از عفونت، کنترل التهاب و مسکن‌ها می‌شود.

همانطور که به طور مفصل شرح دادیم، مهم‌ترین هزینه بای پس معده شامل: دستمزد جراح و تیم جراحی، هزینه‌های بیمارستان، اتاق بستری و خدمات درمانی، و هزینه‌های لازم برای استفاده از تجهیزات جراحی است. همچنین، هزینه‌های پیشگیری و پس از جراحی شامل هزینه‌های آزمایشات قبل از جراحی (شامل آزمایش‌های خون، آندوسکوپی) و هزینه‌های داروهای مورد نیاز پس از جراحی برای کنترل درد، پیشگیری از عفونت می‌شود. به این نکته توجه کنید که هزینه‌ها ممکن است نسبت به مکان، مرکز درمانی، تخصص پزشک و شرایط بالینی فرد متغیر باشد.

لوکیشن مطب دکتر ناصر ملک پور-min

مشاوره حضوری با دکتر ناصر ملک پور

اگر برای عمل بای پس معده و یا سایر جراحی‌های چراقی قصد مراجعه به مطب دکتر ناصر ملک پور (فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی) را دارید، می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. آقای دکتر من کلا یکم آدم ترسویی هستم ولی برام مهمه خواهشا دقیق راهنماییم کنید واقعا انجام عمل جراحی برای لاغری ارزش ریسک و دوره نقاهت و این چیزا رو داره؟

    1. سلام دوست عزیز در صورتی که دچار چاقی مفرط باشید و با رژیم غذایی و ورزش امکان کم کردن وزن نباشد و بعد از معاینه و بررسی BMI شما پزشک متخصص تشخیص بدهد که باید جراحی چاقی داشته باشید بله علاوه بر کاهش وزن در ابعاد دیگر زندگی و سلامتی شما نیز تاثیر مثبت خواهد داشت. فقط باید به توصیه های جراح و مراقبت های بعد از جراحی به خوبی عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *