هزینه اسلیو معده بر اساس نوع بیمارستان و بیمه

عمل اسلیو معده یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن است. معمولاً بعد از توصیه پزشک به انجام عمل اسلیو معده، سؤالی که پیش می‌آید این است که: هزینه عمل اسلیو معده چطور محاسبه می‌شود؟

بدون شک گرفتن نتیجه راضی‌کننده از عمل، اولویت بالاتری دارد و همه ترجیح می‌دهند عمل اسلیو معده را نزد جراح چاقی متخصص و ماهر انجام دهند؛ ولی به‌هرحال نمی‌توانیم عامل تأثیرگذاری مثل هزینه را نادیده بگیریم.

قبل و بعد عمل اسلیو معده توسط دکتر ناصر ملک پور

هزینه جراحی اسلیو معده شامل چه مواردی می شود؟

در این مقاله به بررسی هزینه عمل اسلیو معده و نحوه استفاده از بیمه برای کاهش هزینه‌ها می‌پردازیم تا با آگاهی از عوامل مؤثر بر هزینه‌ها، برای انجام عمل اسلیو معده اقدام کنید. ولی در ابتدا لازم است با عوامل موثر بر هزینه جراحی اسلیو معده آشنا شوید که این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

برای اطلاع دقیق از هزینه عمل اسلیو معده توسط دکتر ناصر ملک پور در بهترین بیمارستان‌های تهران، می‌توانید فرم زیر را پر کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام هزینه جراحی اسلیو فرم زیر را پر کنید.

عوامل موثر در هزینه عمل اسلیو

هزینه عمل اسلیو معده به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله:

  • مهارت و تجربه جراح: مهارت جراح نقش مهمی در تعیین هزینه عمل اسلیو معده دارد. در صورتی که تمایل دارید توسط بهترین جراحی اسلیو معده معاینه و درمان شوید، حتماً با شماره 02126619386 تماس بگیرید.
  • نوع بیمارستان و هزینه‌های تجهیزات و لوازم: انجام عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های خصوصی به دلیل هزینه‌های بالاتر اتاق عمل و خدمات و تجهیزات پیشرفته‌تر، گران‌تر است.
  • نوع بیمه: داشتن بیمه می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد. بیمه‌های پایه فقط بخش کوچکی از هزینه عمل را پرداخت می‌کنند، درحالی‌که پوشش بیمه‌های تکمیلی معمولاً بیشتر است.

چرا دکتر ناصر ملک پور؟!

12 سال هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

چاپ 61 مقاله علمی پژوهشی و 2 جلد کتاب

پایه‌گذار رشته فلوشیپ لاپاروسکوپی

بیش از 10/000 جراحی موفق و جراحی چاقی

دکتر-ناصر-ملک-پور

توجه داشته باشید🔔 هزینه اسلیو معده در سال 1403 توسط دکتر ناصر ملک پور بر اساس نوع بیمارستان و شرایط بیمار بین 70 تا 75 میلیون تومان است.

هزینه جراحی اسلیو برای بیماران با شاخص توده بدنی بالا

همان‌طور که گفتیم جراحی چاقی نوعی عمل زیبایی محسوب می‌شود و به همین دلیل، شرکت‌های بیمه خصوصی و عمومی فقط در شرایط خاص، مانند زمانی که جان شخص بیمه شده به دلیل چاقی در خطر باشد، بخشی از هزینه اسلیو معده را تقبل می‌کنند؛ به عبارت دیگر زمانی که انجام جراحی چاقی با هدف درمانی و برای نجات جان فرد از بروز خطرات جدی‌تر انجام شود، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

هرچه شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر باشد، احتمال بروز مشکلات سلامتی بیشتر می‌شود. به همین علت شرکت‌های بیمه فقط زمانی هزینه را می‌پردازند که:

  • شاخص توده بدنی بالای 40 باشد.
  • شاخص توده بدنی بالای 35 باشد و فرد به یکی از بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2 یا فشار خون بالا مبتلا شده باشد.

اگر در یکی از این دو گروه قرار می‌گیرید، می‌توانید برای پرداخت بخشی از هزینه عمل اسلیو معده به شرکت بیمه‌تان درخواست دهید (درباره شرایط پوشش بیمه جراحی لاعری بیشتر بخوانید). در ادامه با تکمیل فرم زیر می‌توانید میزان دقیق BMI یا شاخص توده بدنی خود را متوجه شوید.

چاقی یا لاغر؟! نمیدونی؟

محاسبه bmi (محاسبه شاخص توده بدن)

هزینه اسلیو معده بر اساس نوع بیمارستان (خصوصی و دولتی)

1- هزینه اسلیو معده در بیمارستان خصوصی: بیمارستان‌های خصوصی تعرفه‌های متفاوتی برای عمل اسلیو معده دارند. به طور معمول بیمارستان‌های معروف‌تر و مجهزتر، هزینه‌های بالاتری از بیماران می‌گیرند.

2- هزینه اسلیو معده در بیمارستان دولتی: تعداد کمی از بیمارستان‌های دولتی عمل اسلیو معده انجام می‌دهند. دلیل اصلی آن این است که:

  • تمرکز بیمارستان‌های دولتی بر درمان بیماری‌ها است و خدمات زیبایی در اولویت آنها قرار ندارد.
  • انجام عمل اسلیو معده به امکانات و تجهیزات پیشرفته و گران‌ قیمتی نیاز دارد که در هر بیمارستانی نمی‌توان آنها را پیدا کرد.

به‌طورکلی، هزینه عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی به طور قابل توجهی کمتر از بیمارستان‌های خصوصی است.

هزینه اسلیو معده بر اساس نوع بیمه

نوع بیمه می‌تواند در کاهش هزینه عمل اسلیو معده نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. در ادامه به بررسی هزینه این جراحی بر اساس انواع مختلف بیمه می‌پردازیم:

هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تامین اجتماعی

در حال حاضر، بیمه تأمین اجتماعی فقط بخشی از هزینه‌ها را تقبل می‌کند. شرایط استفاده از پوشش بیمه تأمین اجتماعی برای عمل اسلیو معده به شرح زیر است:

  • ویزیت توسط پزشک معتمد بیمه: متقاضی باید توسط پزشک معتمد بیمه معاینه شده و پزشک باید جنبه درمانی عمل (نه فقط زیبایی) را تأیید کند.
  • شاخص توده بدنی بالای 40: شاخص توده بدنی فرد باید حداقل 40 باشد.
هزینه جراحی با بیمه تامین اجتماعی

عمل اسلیو با بیمه نیروهای مسلح

بیمه نیروهای مسلح ممکن است در برخی موارد و با دستور پزشک، هزینه عمل‌های جراحی را تقبل کند. در شرایطی که شاخص توده بدنی فرد بیش از 40 باشد، بخشی از هزینه‌های مربوط به عمل اسلیو معده طبق قرارداد بیمه نیروهای مسلح پرداخت خواهد شد.

هزینه جراحی با بیمه نیروهای مسلح

هزینه عمل اسلیو معده با بیمه سلامت

بیمه سلامت نوعی بیمه پایه است که فقط بخشی از هزینه‌های معمول درمانی را پرداخت می‌کند. در نتیجه اگر بیمه سلامت دارید، باید بدانید که عمل اسلیو معده جزو خدمات تحت پوشش این بیمه نیست و هزینه عمل اسلیو معده را باید خودتان به طور کامل پرداخت کنید.

هزینه جراحی با بیمه سلامت

هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی

در حال حاضر، بیمه‌های تکمیلی متعددی توسط شرکت‌های بیمه ارائه می‌شوند و هر کدام از این شرکت‌ها دستورالعمل‌های خاص خود را دارند. به همین خاطر نمی‌توان مبلغ دقیق هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی را مشخص کرد. بهترین راه برای اطلاع از هزینه این جراحی با بیمه تکمیلی، تماس با مسئول بیمه مربوطه است.

هزینه جراحی با بیمه تکمیلی

میزان پرداختی بیمه تکمیلی به موارد زیر بستگی دارد:

  • سقف تعهد بیمه: یعنی حداکثر مبلغی که شرکت بیمه برای عمل پرداخت می‌کند.
  • درصد فرانشیز: سهم بیمار از هزینه عمل که باید به صورت نقدی پرداخت شود.

سؤالات متداول

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم به همه سؤال‌های شما درباره هزینه عمل اسلیو معده پاسخ دهیم. فاکتورهای زیادی در هزینه نهایی این عمل تأثیر می‌گذارند و بیشتر بیمه‌های درمانی فقط بخشی از هزینه‌های عمل را پرداخت می‌کنند. با توجه به متفاوت بودن تعرفه‌های شرکت‌های بیمه، توصیه می‌کنیم از شرکت بیمه خودتان درباره نحوه استفاده از خدمات بیمه برای کاهش هزینه عمل اسلیو معده پرس‌وجو کنید.

لوکیشن مطب دکتر ناصر ملک پور-min

مشاوره حضوری با دکتر ناصر ملک پور

اگر برای عمل اسلیو معده و یا سایر جراحی‌های چراقی قصد مراجعه به مطب دکتر ناصر ملک پور (فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی) را دارید، می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *