ریزه خواری بعد از اسلیو معده

ریزه خواری بعد از اسلیو معده از معضلات عمل اسلیو است. این جراحی یکی از پرطرفدارترین روش‌های جراحی چاقی است که متقاضیان زیادی در دنیا دارد. با این وجود اسلیو معده یک معجزه نیست! با انجام این عمل باید عادات قدیمی خود را کنار گذاشته و سبک زندگی خود را تغییر دهید. برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از عمل اسلیو معده به دست آورید، باید اقدامات لازم را در دوره نقاهت جدی گرفته و از بروز مشکلات احتمالی تا حد امکان جلوگیری کنید.

ریزه خواری بعد از اسلیو معده چیست

ریزه خواری بعد از اسلیو معده یکی از آفات این جراحی بوده که ممکن است بسیاری از افراد با آن مواجه شوند. در ادامه به بررسی جامع این مبحث خواهیم پرداخت.

منظور از ریزه خواری بعد از اسلیو معده چیست؟

بطور کلی ریزه خواری به معنای خوردن مقادیر جزئی و غذای کم بصورت مکرر در طول شبانه‌روز، خصوصا بین وعده‌های غذایی اصلی است. افراد زیادی هستند که با این عادت ناسالم دست و پنجه نرم می‌کنند. دلیل ناسالم بودن این امر، خوردن مواد غذایی نامناسب با رژیم غذایی است. ریزه خواری چه برای افراد معمولی چه برای کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌اند، می‌تواند تغییرات وزنی چشمگیری به همراه داشته باشد. احساس ضعف و گرسنگی مداوم یکی از دلایل اصلی ریزه خواری است. این موضوع در میان افراد بعد از انجام عمل اسلیو معده بسیار شایع است.

برای دریافت مشاوره درباره جراحی اسلیو معده فرم زیر را پر کنید.

آیا همه افراد بعد از عمل اسلیو معده ریزه خواری می‌کنند؟

همه افراد خیر ولی آمارها نشان می‌دهد برخی افراد پس از انجام جراحی لاغری، با مشکل ریزه خواری مواجه می‌شوند. البته بیشتر افراد اینگونه نیستند ولی اگر شما قبل از عمل عادت به خوردن تنقلات بسیار در طول روز داشتید، احتمالا بعد از عمل ترک این عادت برایتان سخت خواهد بود. در مقابل برخی افراد نیز ممکن است سهواً دچار ریزه خواری شوند و تصور می‌کنند خوردن مقادیر جزئی از مواد غذایی در طول روز، تاثیری بر روند کاهش وزن ندارد.

⭕ در صورتی که تمایل دارید توسط بهترین جراح اسلیو معده معاینه و درمان شوید، حتماً با شماره 02126619386 تماس بگیرید.

دلایل ریزه خواری بعد از عمل اسلیو معده

علل ریزه خواری بعد از عمل اسلیو

ریزه خواری بعد از عمل اسلیو معده ناشی از دلایل متعددی است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

آیا ریزه خواری بعد از اسلیو معده بر روی نتیجه عمل تاثیر دارد؟

طبیعتاً غذا خوردن غیر استاندارد و بدون برنامه می‌تواند تاثیر منفی بر نتیجه عمل اسلیو و به طور کلی جراحی لاغری بگذارد. ریزه خواری بعد از اسلیو معده منجر به ایجاد اختلال در روند کاهش وزن خواهد شد و گاها ممکن است نتیجه برعکس داشته باشد.

چاقی یا لاغر؟! نمیدونی؟

محاسبه bmi (محاسبه شاخص توده بدن)

روش های درمان مشکل ریزه خواری بعد از اسلیو معده

برای مقابله با مشکل ریزه خواری بعد از اسلیو معده می‌توانید راهکارهای زیر را بکار ببرید:

1️⃣ رژیم غذایی داشته باشید

بعد از عمل اسلیو معده باید یک رژیم غذایی مناسب را در پیش بگیرید و به آن پایبند باشید. رعایت اصول رژیم غذایی بعد از اسلیو معده باعث می‌شود مواد مغذی موردنیاز اعم از پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات، مواد معدنی و … به میزان کافی به بدن برسد و فرد احساس سیری کند. بدین ترتیب تمایل به ریزه خواری تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

همچنین در صورت تمایل به مطالعه دقیق اصول رژیم غذایی بعد از بای پس معده که یکی دیگر از انواع مهم جراحی‌های لاغری است، حتماً مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

ریزه خواری بعد از  جراحی چاقی
مشکل ریزه خواری بعد از جراحی لاغری

2️⃣ نوشیدن مایعات به میزان کافی

از مواردی که بسیار ضروری است پس از انجام جراحی چاقی، نوشیدن آب و مایعات به میزان زیاد است. براساس تحقیقات انجام شده، افزایش مصرف آب در طول روز با کاهش گرسنگی ارتباط مستقیم دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما به نوشیدن میزان کافی آب توجه داشته باشید.

3️⃣ خواب کافی داشته باشید

بی‌خوابی و کم‌خوابی یکی از مشکلات است که برخی افراد پس از عمل اسلیو با آن مواجه می‌شوند. تحقیقات حاکی از آن است که خواب ناکافی هورمون گرسنگی را در بدن ترشح کرده و هورمون سیری (لیپتین) را کاهش می‌دهد. اگر دقت کرده باشید، بعد از ساعات خواب، بدن تمایل بیشتری به ریزه خواری دارد. بنابراین با داشتن یک برنامه منظم برای خوابیدن و استراحت کافی، مشکل ریزه خواری برطرف خواهد شد.

ریزه خواری بعد از اسلیو معده بر اثر نداشتن خواب کافی
مصرف فیبر و ریزه خواری بعد از اسلیو معده

4️⃣ مصرف فیبر را افزایش دهید

از آنجایی که فیبر می‌تواند مدت زمان بیشتری در دستگاه گوارش بماند، فرد زمان طولانی‌تری احساس سیری خواهد داشت. میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل سرشار از فیبر هستند. با مصرف این مواد غذایی، بعد از عمل اسلیو یا بای پس معده کمتر هوس تنقلات را خواهید کرد.

5️⃣ ذهن آرامی داشته باشید

در دنیای امروز، داشتن ذهنی آرام و به دور از استرس از محالات شده‌ است؛ اما سعی کنید با انجام برخی فعالیت‌ها همچون مدیتیشن، یوگا، خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی و … آرامش را به ذهن خود هدیه کنید. این موضوع در درمان ریزه خواری و پرخوری عصبی تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

ذهن آرام و ریزه خواری بعد از اسلیو معده

کلام پایانی

ریزه خواری بعد از اسلیو معده از جمله مشکلات رایجی است که برخی افراد با آن مواجه می‌شوند. این معضل ناشی از دلایل مختلفی بوده و می‌تواند بر نتیجه جراحی تاثیر منفی داشته باشد. با استفاده از چند روش ساده و آگاهی کامل می‌توانید تا حد امکان با این مشکل مقابله کنید.

لوکیشن مطب دکتر ناصر ملک پور-min

مشاوره حضوری با دکتر ناصر ملک پور

اگر برای عمل اسلیو معده و یا سایر جراحی‌های چراقی قصد مراجعه به مطب دکتر ناصر ملک پور (فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی) را دارید، می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

تهران – سعادت‌آباد، بالاتر از میدان شهرداری، بلوار جوریکی، برج تشریفات، ساختمان شمالی، طبقه3 واحد ۱۲

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *