رابطه جنسی بعد از اسلیو معده و بای پس

لاغری همیشه برای افرادی که اضافه وزن دارند و یا اصطلاحا چاق هستند، یک رویا بوده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی، عمل‌های جراحی مختلفی برای کاهش وزن رواج پیدا کردند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها اسلیو معده است. این عمل جراحی به منظور کاهش وزن و جلوگیری از پرخوری انجام شده و می‌تواند تاثیرات متعددی بر سبک زندگی افراد داشته باشد. از آنجایی که این نوع عمل جراحی بسیار حساس بوده و پس از انجام آن، بدن به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد، در این بخش می‌خواهیم به رابطه جنسی بعد از اسلیو معده بپردازیم.

بررسی وضعیت رابطه جنسی بعد از اسلیو معده

ارتباط بین چاقی و میل جنسی

چاقی نه تنها می‌تواند بر اعتماد نفس افراد تاثیر بگذارد، بلکه مشکلاتی دیگری را به همراه خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به بهم ریختن وضعیت هورمون‌ها و کاهش میل جنسی اشاره کرد. در واقع چربی اضافی بدن منجر به محدود شدن جریان خون در برخی از مناطق بدن شده و این موضوع در روند رابطه زناشویی اختلال ایجاد خواهد کرد. بر اساس آمار بدست آمده، زنانی که دچار اضافه وزن هستند، بعضاً از میل جنسی کمتری برخوردار خواهند بود.

چاقی و رابطه جنسی بعد از اسلیو معده

از طرفی، مردان چاق نیز با اختلال نعوظ مواجه بوده و لذت کافی از رابطه جنسی نمی‌برند. بنابراین می‌توان گفت که وزن و میل جنسی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. افرادی که از چاقی رنج می‌برند، از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند و همین موضوع باعث می‌شود تا از عریان شدن در مقابل شریک جنسی خود خجالت بکشند.

همچنین، اغلب این افراد در جامعه با مشکلات اجتماعی مواجه شده و متاسفانه گاها مورد تمسخر قرار می‌گیرند که منجر به آسیب‌های روانی شده و در نتیجه هنگام رابطه زناشویی احساس خوبی نخواهند داشت. بنابراین برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری اصولی، اگر به دنبال بهترین جراح چاقی در تهران می‌گردید کافی است تا با شماره‌های داخل سایت تماس گرفته و با کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان مشاوره کنید.

چرا دکتر ناصر ملک پور؟!

12 سال هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

چاپ 61 مقاله علمی پژوهشی و 2 جلد کتاب

پایه‌گذار رشته فلوشیپ لاپاروسکوپی

بیش از 10/000 جراحی موفق و جراحی چاقی

دکتر-ناصر-ملک-پور

تاثیر اسلیو معده بر رابطه جنسی

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، با پیشرفت علم و تکنولوژی، این روزها علاوه بر ورزش و رژیم غذایی، روش‌های سریع‌تری برای کاهش وزن وجود دارند. اسلیو معده از جمله عمل‌های جراحی رایج برای لاغری بوده که می‌تواند به رفع مشکلات چاقی اعم از تغییرات هورمونی، اختلالات رابطه جنسی، عدم رضایت از رابطه زناشویی و … کمک شایانی کند.

در واقع این عمل جراحی، به دلیل از بین بردن اضافه وزن بدن، نه تنها می‌تواند در اعتماد به نفس افراد تاثیر زیادی داشته باشد، بلکه بدلیل تنظیم هورمون‌ها، منجر به افزایش میل جنسی نیز خواهد شد. بدین ترتیب، هورمون تستوسترون در مردان افزایش یافته و نعوظ بهبود خواهد یافت. در بانوان نیز پس از انجام عمل اسلیو معده، میل جنسی افزایش داشته و در نتیجه لذت بیشتری در حین رابطه زناشویی تجربه می‌کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

رابطه جنسی بعد از بای پس معده

عمل بای پس معده یکی دیگر از انواع شناخته شده جراحی‌های لاغری است که در طی آن بخشی از روده کوچک بریده شده و به قسمت بالایی معده بخیه زده می‌شود. سالانه افراد زیادی برای لاغری سریعتر و تجربه بهتر از تناسب اندام، جراحی بای پس معده را انجام می‌دهند.

احساس درد هنگام رابطه جنسی بعد از جراحی لاغری

 همانطور که قبلا گفته شد، عمل اسلیو معده بسیار حساس و ظریف بوده و بعد از انجام آن، بدن نیاز به مراقبت ویژه‌ای خواهد داشت. در واقع در هفته‌های ابتدایی ممکن است با درد در ناحیه شکم مواجه شوید؛ از این رو رابطه جنسی در روزهای اولیه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. در واقع تا زمانی که زخم‌های ناشی از عمل بطور کامل بهبود پیدا نکرده‌اند، انجام فعالیت‌های جنسی باید کاهش یابد. پس از آن نیز، در صورتی که هنگام رابطه جنسی احساس درد کردید، موقعیت خود را عوض کنید تا فشار کمتری به شکم و معده وارد شود.

آمادگی‌های لازم برای برقراری رابطه جنسی بعد از اسلیو معده

شرایط شروع رابطه جنسی پس از انجام عمل اسلیو معده به شرح زیر است:

✔️ در هفته‌های ابتدایی پس از اسلیو معده، بهتر است رابطه جنسی تا حد ممکن کاهش یابد.✔️ برای شروع رابطه جنسی، تا بهبودی کامل زخم‌ها صبر کنید.
✔️ برای شروع رابطه جنسی در اوایل بهبودی، شدت آن را کم کنید.✔️ از قرار گرفتن در موقعیت خوابیدن بر روی شکم خودداری کنید.
✔️ مراقب باشید به شکم و معده‌تان فشاری وارد نشود.✔️ در صورتی که در یک موقعیت جنسی خاص احساس درد کردید، سریعا تغییر حالت دهید.

چند وقت بعد از جراحی چاقی (اسلیو یا بای پس) می‌توان رابطه جنسی داشت؟

یکی از سوالاتی که برای افراد پس از انجام عمل اسلیو معده پیش می‌آید این است که چند وقت بعد از انجام جراحی، می‌توان رابطه جنسی داشت. بطور کلی توصیه می‌شود تا دو هفته پس از عمل اسلیو معده رابطه جنسی نداشته باشید. اما این مدت زمان می‌تواند برای برخی افراد بیشتر باشد؛ (متناسب با شرایط بدن و سرعت بهبودی). پس از گذشت 2 الی 4 هفته، می‌توانید رابطه جنسی آرام و با کمترین میزان شدت را داشته باشید.

رابطه جنسی بعد از اسلیو معده چند وقت بعد ممکن است؟

ممکن است در رابطه‌های جنسی اولیه در هفته‌های ابتدایی پس از بهبودی، با کمی درد مواجه شوید. از طرفی، پس از انجام این جراحی لاغری نیاز است یک رژیم غذایی خاص را پیش بگیرید و این موضوع ممکن است در چند ماه اول شما را با احساس ضعف مواجه کند. البته پس از مدتی به رژیم غذایی خود عادت کرده و بدن خود را با شرایط جدید تطبیق می‌دهد اما در روزهای اولیه احتمالا هنگام برقراری رابطه زناشویی سطح انرژی کافی نداشته باشید.

آیا جراحی اسلیو معده بر روی هورمون‌ها تاثیر می‌گذارد؟

طبیعتاً بله. اسلیو معده به مرور زمان بر روی هورمون‌ها تاثیر می‌گذارد. براساس آمار بدست آمده، سطح هورمون‌های بانوان پس از عمل اسیلو افزایش یافته و به همین علت رضایت بیشتری از رابطه جنسی خود خواهند داشت. در آقایان نیز اسلیو معده منجر به افزایش هورمون تستوسترون شده و مشکلات نعوظ آن‌ها را برطرف خواهد کرد.

همچنین انجام جراحی چاقی از جمله اسلیو معده، به دلیل تغییراتی که بر روی هورمون‌های بانوان می‌گذارد، می‌تواند بر چرخه قاعدگی و پریود بعد اسلیو معده نیز تاثیرگذار باشد.

احتمال بارداری بعد از اسلیو معده

آمارهای بدست آمده حاکی از آن است که یکی از دلایلی اصلی ناباروری در بسیاری از افراد، اضافه وزن و چاقی نامتعارف است. با کاهش وزن و انجام جراحی چاقی، برخی از مشکلات ناباروری که ناشی از چاقی است، تا حد زیادی کاهش یافته و در نتیجه مشکلات ناباروری را درمان خواهد کرد. بنابراین، اگر پیش از اسلیو معده مشکل ناباروری داشتید، پس از کاهش وزن مجدد آزمایش دهید؛ چراکه وضعیت رحم و هورمون‌های شما تغییر کرده است. نکته قابل توجه اینجاست که برای بارداری بعد از عمل اسلیو معده، باید 12 الی 18 ماه صبر کنید. همچنین حتما تحت نظر یک پزشک متخصص باشید.

رابطه جنسی بعد از اسلیو معده و بارداری

سوالات متداول

جمع بندی

بطور کلی، چاقی مشکلات زیادی را برای افراد به همراه دارد. نه تنها در زندگی اجتماعی افراد، بلکه در زندگی شخصی آنان نیز اختلالات زیادی در پی دارد. یکی از این مشکلات، کاهش میل جنسی و عدم لذت کافی در حین رابطه زناشویی است. با وجود انواع جراحی‌های لاغری در دنیای مدرن امروز، این مشکلات به راحتی قابل حل خواهند بود. رابطه جنسی پس از اسلیو معده با بهبود قابل توجهی مواجه شده و در نتیجه کیفیت زندگی برایتان افزایش خواهد یافت.

لوکیشن مطب دکتر ناصر ملک پور-min

مشاوره حضوری با دکتر ناصر ملک پور

اگر برای عمل اسلیو معده و یا سایر جراحی‌های چراقی قصد مراجعه به مطب دکتر ناصر ملک پور (فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی) را دارید، می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *