استپ وزنی بعد از عمل اسلیو معده (گذر از این وضعیت با 14 روش)

استپ وزنی بعد از عمل اسلیو معده دغدغه بسیاری از افرادی است که این جراحی را انجام داده‌اند. افرادی که دچار اضافه وزن هستند روش‌های مختلف را برای لاغر شدن در پیش می‌گیرند. یکی از سریع‌ترین روش‌ها، انجام جراحی‌های لاغری مانند اسلیو معده است. این عمل شبیه به لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی نیست که چربی از بدن بیمار خارج شود. بلکه در این جراحی ضمن کاهش اندازه معده و در نتیجه کاهش اشتها، فرد به مرور زمان لاغر خواهد شد. به عبارتی دیگر با انجام این عمل، فرایند کاهش وزن در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه اتفاق می‌افتد به شرطی که بیمار دچار استپ وزنی بعد از عمل اسلیو معده نشود.

روش‌های پیشگیری از استپ وزن بعد از اسلیو معده

⭕ استپ وزنی بعد از اسلیو معده یکی از مشکلات رایج افرادیست که این عمل لاغری را انجام می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به بررسی جامع این موضوع بپردازیم.

آیا استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده طبیعی است؟

استپ شدن روند کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده یک مسئله طبیعی است که بسیاری از بیماران با آن مواجه می‌شوند. بطور کلی روند کاهش وزن بعد از انجام اسلیو سیکل ثابتی ندارد و گاها ممکن است بیمار به مدت کوتاهی در یک وزن ثابت باقی بماند. البته این موضوع ناشی از دلایل مختلفی است اما مواجه شدن با مشکل استپ وزنی بعد از اسلیو معده جایی برای نگرانی ندارد.

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام هزینه جراحی اسلیو معده فرم زیر را پر کنید.

دلایل استپ وزن بعد از اسلیو معده

همانطور که پیش‎‌تر اشاره شد، مشکل استپ وزن بعد از اسلیو معده ناشی از دلایل مختلفی می‌تواند باشد. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چرا دکتر ناصر ملک پور؟!

12 سال هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

چاپ 61 مقاله علمی پژوهشی و 2 جلد کتاب

پایه‌گذار رشته فلوشیپ لاپاروسکوپی

بیش از 10/000 جراحی موفق و جراحی چاقی

دکتر-ناصر-ملک-پور

14 روش رفع استپ وزنی بعد از عمل اسلیو معده

استپ وزنی بعد از عمل اسلیو معده یک امر رایج و قابل حل است. بنابراین اگر با این مشکل مواجه شدید، نگران نشوید و راهکارهای زیر را به کار ببرید:

از یک برنامه روزانه منظم و منسجم پیروی کنید و عادات سالم خوری برای خود ایجاد کنید.رژیم غذایی را جدی بگیرید و در رعایت آن تنبلی نکنید.
مصرف کربوهیدرات، پروتئین و مواد مغذی ضروری را جدی بگیرید.بدون مشورت با پزشک در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد نکنید.
ورزش کردن و داشتن فعالیت‌های بدنی را در اولویت زندگی خود قرار دهید.از هرگونه استرس و اضطراب تا حد امکان دوری کنید.
در صورت بروز افسردگی بعد از عمل اسلیو  ترجیحاً از یک روانشناس خوب کمک بگیرید.در صورت مواجه شدن با مشکل استپ وزنی بعد از عمل اسلیو ناامید نشوید و روحیه خود را حفظ کنید.
میزان کالری دریافتی خود را در طول روز محاسبه کرده و در جایی یادداشت کنید.سعی کنید در طول شب در آرام‌ترین حالت ممکن و به میزان کافی بخوابید و استراحت کنید.
در صورتی که در حال مصرف داروی خاصی هستید، حتما قبل از انجام عمل، پزشک خود را مطلع کنید. تمام جلسات ویزیت پس از جراحی اسلیو را شرکت کنید.
به مطالب غیرعلمی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و توصیه‌های دوستان و آشنایان اعتماد نکنید.در صورت نیاز با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

روش‌های پیشگیری از استپ وزن بعد از اسلیو معده

به منظور جلوگیری از بروز مشکل توقف کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

دلایل استپ وزنی بعد از عمل اسلیو معده
  • در صورتی که به ماده غذایی خاصی حساسیت دارید و یا چیزی را دوست ندارید، پزشک خود را در جریان بگذارید تا متناسب با علایق شما رژیم غذایی ایده‌آل را پیشنهاد دهد.
  • قبل از انجام عمل، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای بعد از آن انجام دهید تا بتوانید زمان کافی برای ورزش کردن و فعالیت بدنی منظم داشته باشید.
  • از نظر روحی خود را آماده کنید تا به مشکلات روانی همچون افسردگی دچار نشوید.

چه افرادی بیشتر در معرض استپ وزن قرار می گیرند؟

آمارها نشان داده است افرادی که از نظر ذهنی و فیزیکی خود را برای عمل اسلیو آماده نکرده‌اند، اغلب با مشکلاتی نظیر استپ وزنی بعد از اسلیو معده مواجه می‌شوند. همچنین بیمارانی که در طول دوره نقاهت نتوانند خود را به سبک زندگی جدید عادت دهند، در فرایند کاهش وزن دچار اختلال خواهند شد.

چاقی یا لاغر؟! نمیدونی؟

محاسبه bmi (محاسبه شاخص توده بدن)

آیا مشکل استپ وزن بعد از عمل اسلیو قابل حل است؟

✔ طبیعتا هر مشکلی را می‌توان به کمک راهکارهای اصولی و درست برطرف کرد. اگر بعد از اسلیو معده با مشکل استپ وزنی مواجه شدید، با استفاده از 14 روشی که در این مقاله گفته شد، می‌توانید به راحتی آن را حل کنید. در صورتی که با استفاده از این راهکارها مشکل برطرف نشد، به بهترین جراح اسلیو معده (دکتر ناصر ملک پور) مراجعه نمایید.

کلام پایانی

اسلیو معده به عنوان یکی از روش‌های جراحی چاقی رایج در دنیا، متقاضیان زیادی دارد. اگر قصد دارید این عمل لاغری را انجام دهید باید از قبل خود را برای یک سبک زندگی جدید آماده کنید. استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده یک امر رایج و طبیعی است که بیماران زیادی با آن مواجه می‌شوند.

در صورت بروز این مشکل نگران و ناامید نشوید؛ چراکه با رعایت اقدامات لازم بعد از عمل این مشکل به راحتی برطرف خواهد شد.

لوکیشن مطب دکتر ناصر ملک پور-min

مشاوره حضوری با دکتر ناصر ملک پور

اگر برای عمل اسلیو معده و یا سایر جراحی‌های چراقی قصد مراجعه به مطب دکتر ناصر ملک پور (فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی) را دارید، می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

تهران – سعادت‌آباد، بالاتر از میدان شهرداری، بلوار جوریکی، برج تشریفات، ساختمان شمالی، طبقه3 واحد ۱۲

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام آقای دکتر مطلب کاملی
    من 2 ساله عمل اسلیو معده انجام دادم و بارها دچار استپ وزنی شدم. در مقاله شما 14 روش رو برای استپ وزن بعد از عمل اسلیو نام بردید که بسیار کاربردی بود برای من . ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *