نحوه خوابیدن پس از عمل اسلیو (ویژگی بالشت مناسب)

نحوه خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده نقش بسیار مهمی در روند بهبودی و راحتی بیمار دارد. این جراحی به عنوان یکی از روش‌های کاهش وزن و بهبود سلامتی، نیازمند مراقبت‌های خاص پس از عمل است تا بیمار بتواند به بهترین شکل ممکن بهبود یابد. یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های عمل اسلیو معده، توجه به وضعیت خوابیدن و استفاده از تجهیزات مناسب مانند بالش‌ها و تشک‌های مخصوص است. خوابیدن در وضعیت صحیح می‌تواند به کاهش فشار بر ناحیه جراحی، بهبود گردش خون، کاهش درد و ناراحتی‌های پس از عمل کمک کند.

◀ در این مقاله، به بررسی اهمیت نحوه خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده، توصیه‌های مربوط به وضعیت‌ خوابیدن خواهیم پرداخت تا بیماران بتوانند با اطمینان و راحتی بیشتری دوران پس از جراحی را طی کنند.

نحوه خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده

اهمیت طرز خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده

طرز خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده اهمیت بسیاری در بهبود سریع‌تر و کاهش درد و ناراحتی‌های پس از جراحی دارد. انتخاب وضعیت مناسب خواب می‌تواند به جلوگیری از ایجاد فشار بر ناحیه جراحی و کاهش احتمال بروز عوارض کمک کند. از جمله دلایل اهمیت طرز خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چاقی یا لاغر؟! نمیدونی؟

محاسبه bmi (محاسبه شاخص توده بدن)

آیا بعد از عمل اسلیو معده می‌توان بر روی شکم خوابید؟

روی شکم خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده

یکی از محدودیت‌هایی که در دوران نقاهت بعد از اسلیو معده باید در نظر داشته باشید این است به هیچ وجه روی شکم نخوابید. خصوصا در روزهای اول بعد از عمل باید بسیار مراقب باشید و هنگام خواب دو بالش در کنار پهلوهای خود قرار دهید تا بصورت اتفاقی در خواب نچرخید و ناخودآگاه روی شکم نخوابید. تا زمانی که معده بهبود نسبی پیدا نکرده، نمی‌توانید خوابیدن بر روی شکم را شروع کنید. پس از آن نیز، می‌بایست نظر جراح خود را در رابطه با نحوه خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده بپرسید و در صورت تایید، آرام آرام خوابیدن بر روی شکم را آغاز کنید.

طرز خوابیدن بعد از اسلیو معده

نحوه خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده در هر بیماری متفاوت است. بنابراین بعد از جراحی اسلیو معده نکات مربوط به طرز خوابیدن خود را از پزشک پرس‌و‌جو کنید. البته به طور کلی یک سری اصول مشترک وجود دارد که هنگام خوابیدن بعد از اسلیو معده باید رعایت شوند:

برای دریافت مشاوره رایگان جراحی اسلیو معده فرم زیر را پر کنید.

نکات مهم نحوه خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده

اسلیو معده یک عمل حساس است و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد. در صورتی که این جراحی چاقی را انجام داده‌اید، هنگام خوابیدن نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

خوابیدن به پهلو بعد از اسلیو معده

یکی از بهترین پوزیشن‌ها برای خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده، خوابیدن به پهلو است. فرقی نمی‌کند به سمت پهلوی چپ یا راست؛ چرا که این موضوع به راحتی شما بستگی دارد.

البته در نظر داشته باشید که بعد از عمل اسلیو معده، خوابیدن در هر حالتی به جز خوابیدن بر روی شکم، آسیبی به بدن وارد نخواهد کرد. برای خوابیدن به پهلو بهتر است از یک بالش کوچک در میان پاهای خود استفاده کنید تا میزان فشار وارده بر ستون فقرات را به حداقل برساند.

 خوابیدن به پهلو بعد از عمل اسلیو معده

چرا دکتر ناصر ملک پور؟!

12 سال هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

چاپ 61 مقاله علمی پژوهشی و 2 جلد کتاب

پایه‌گذار رشته فلوشیپ لاپاروسکوپی

بیش از 10/000 جراحی موفق و جراحی چاقی

دکتر-ناصر-ملک-پور

بعد از اسلیو معده از چه نوع بالشت و تشکی باید استفاده کرد؟

بعد از عمل اسلیو معده، استفاده از بالشت‌ها و تشک‌های مناسب می‌تواند به بهبود سریع‌ و راحتی بیشتر بیمار کمک کند. یکی از بهترین انواع بالش برای خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده، بالش گوه‌ای است. از جمله مزایای استفاده از این نوع بالش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

◀ همچنین، بعد از اسلیو معده بهتر است یک تشک سفت برای خوابیدن انتخاب کنید؛ البته نه آنقدر سفت که منجر به اذیت شدن بدن شود اما از استفاده از تشک‌های خیلی نرم و پنبه‌ای بپرهیزید.

کلام آخر

نحوه خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روند بهبودی و راحتی بیمار داشته باشد. انتخاب وضعیت مناسب خواب و استفاده از بالشت‌های گوه‌ای یا تشک‌های طبی می‌تواند به کاهش فشار بر ناحیه جراحی، بهبود گردش خون و کاهش درد کمک کند.

لوکیشن مطب دکتر ناصر ملک پور-min

مشاوره حضوری با دکتر ناصر ملک پور

اگر برای عمل اسلیو معده و یا سایر جراحی‌های چراقی قصد مراجعه به مطب دکتر ناصر ملک پور (فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی) را دارید، می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

تهران – سعادت‌آباد، بالاتر از میدان شهرداری، بلوار جوریکی، برج تشریفات، ساختمان شمالی، طبقه3 واحد ۱۲

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *