ورزش بعد از اسلیو معده از چه زمانی مجاز است؟

بسیاری از مردم تصور می‌کنند با اسلیو معده، رویای لاغر شدن برایشان محقق شده و دیگر نیاز به انجام کار خاصی نیست؛ اما کاش به همین سادگی بود. بعد از اسلیو معده باید سبک جدیدی از زندگی را آغاز کنید و نکاتی را مد نظر خود قرار دهید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بعد از عمل اسلیو معده در اولویت زندگی فرد قرار گیرد، ورزش است. ورزش بعد از اسلیو معده بسیار حائز اهمیت بوده و مزایای زیادی را به همراه دارد. در این بخش با ما همراه باشید تا به بررسی جامع این موضوع بپردازیم.

مزایای ورزش بعد از اسلیو معده

مزایای ورزش بعد از اسلیو معده چیست؟

ورزش بعد از عمل اسلیو معده، به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم در زندگی جدید شما می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که از جمله این مزایا عبارتند از:

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام هزینه جراحی اسلیو فرم زیر را پر کنید.

بهترین ورزش‌ها بعد از عمل لاغری💪

با وجود اینکه ورزش کردن بعد از عمل اسلیو معده مزایای زیادی به همراه دارد، اما با توجه به تغییر رژیم غذایی، تغییر عملکرد سیستم گوارش و همچنین سختی‌های بعد از جراحی، انجام هر نوع ورزشی برای شروع منطقی نیست. اگر قصد دارید بعد از عمل اسلیو شروع به ورزش کردن کنید، باید این کار به آرامی شروع کرده و از انجام فعالیت‌هایی که فشار زیادی به بدن وارد می‌کنند خودداری نمایید. بهترین ورزش‌ها بعد از عمل لاغری عبارت‌اند از:

 ورزش هوازی بعد از اسلیو معده

فعالیت‌های هوازی

ورزش‌های هوازی نه تنها بعد از عمل اسلیو معده، بلکه در حالت عادی نیز فواید زیادی به همراه دارند. انجام این قبیل فعالیت‌ها در افزایش سطح انرژی بدن و خواب راحت‌تر کمک زیادی خواهد کرد. همچنین سطح متابولیسم بدن را افزایش داده و منجر به بهبود پمپاژ خون در بدن خواهد شد. از دیگر مزایای ورزش‌های هوای می‌توان به بهبود عملکرد ریه‌ها اشاره کرد. ورزش‌های هوازی مناسب برای بعد از عمل اسلیو شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پیاده‌روی
  • دویدن
  • دوچرخه سواری
  • بسکتبال
  • رقص
  • شنا

ورزش‌های قدرتی

از دیگر فعالیت‌های مناسب بعد از اسلیو معده می‌توان به ورزش‌های قدرتی اشاره کرد که منجر به حفظ توده عضلانی بدون چربی می‌شوند. تنها نکته قابل توجه در انجام ورزش‌های قدرتی بعد از عمل اسلیو معده این است که باید به آهسته و با وزنه‌های بسیار سبک شروع کنید تا فشار زیادی به بدن وارد نشود. لانژ، اسکوات، وزنه‌برداری، درازنشست، کرانچ و … از جمله ورزش‌های قدرتی مناسب برای بعد از جراحی اسلیو هستند.

 ورزش قدرتی بعد از اسلیو معده
 ورزش کششی بعد از اسلیو معده

 ورزش‌های کششی

یکی از بهترین انواع ورزش‌ها برای بعد از عمل اسلیو معده، تمرینات کششی و انعطاف‌پذیری است. افرادی که اسلیو معده انجام می‌دهند ممکن است بعد از جراحی با مشکل سفت شدن بدن و احساس بدن درد مواجه شوند. در این حالت انجام فعالیت‌های کششی کمک زیادی خواهد کرد. تنها نکته قابل توجه برای انجام تمرینات کششی بعد از اسلیو معده این است که باید هر حرکت را به آرامی انجام دهید و به مدت 10 الی 15 ثانیه بدن را در همان حالت نگه دارید. انجام صحیح ورزش‌های کششی بسیار حائز اهمیت است.

چرا دکتر ناصر ملک پور؟!

12 سال هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

چاپ 61 مقاله علمی پژوهشی و 2 جلد کتاب

پایه‌گذار رشته فلوشیپ لاپاروسکوپی

بیش از 10/000 جراحی موفق و جراحی چاقی

دکتر-ناصر-ملک-پور

باید و نبایدهای ورزش بعد از جراحی چاقی

  • بعد از عمل اسلیو، فعالیت‌های ورزشی باید بصورت مستمر انجام شوند تا موثر باشند.
  • در هفته‌های اول بعد از عمل از انجام حرکات ورزشی سخت و سنگین خودداری کنید.
  • بلند کردن وزنه‌های سنگین در ماه اول بعد از جراحی ممنوع است.
  • برای شروع ورزش حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

سوالات متداول در رابطه با ورزش بعد از اسلیو معده

کلام نهایی

ورزش کردن بعد از اسلیو معده یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که افراد باید به آن اهمیت ویژه‌ای دهند. انجام فعالیت‌های ورزشی بعد از جراحی چاقی مزایای زیادی به همراه دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش وزن بهتر و حفظ روحیه اشاره کرد. برای شروع تمرینات بدنی بعد از عمل لاغری بهتر است از ورزش‌های سبک مانند پیاده روی شروع کرده و به مرور آن را افزایش دهید.

لوکیشن مطب دکتر ناصر ملک پور-min

مشاوره حضوری با دکتر ناصر ملک پور

اگر برای عمل اسلیو معده و یا سایر جراحی‌های چراقی قصد مراجعه به مطب دکتر ناصر ملک پور (فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی) را دارید، می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام آقای دکتر من 4 هفته هستش که اسلیو کردم و دلم می خواد باشگاه رو شروع کنم
    انقدر دست شما سبک بوده که درد ندارم و راحت می تونم کارامو بکنم
    سوالم اینه بعد از 4 هفته می تونم بدنسازی رو شروع کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *