عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی

از زمانی که عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی انجام می‌شود، بسیاری از بیماران به سراغ متخصصینی می‌روند که از این تکنولوژی بهره می‌گیرند. برخی از جراحان ترجیح می‌دهند از روش باز برای چنین درمانی استفاده کنند که عوارض بیمار پس از آن نسبت به لاپاراسکوپی خیلی بیشتر است.

اما آیا برای همه بیماران جراحی فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی قابل انجام است؟ این جراحی به چه صورت انجام می‌شود که عوارض ناشی از آن کم‌تر است؟ کسانی که چنین جراحی با لاپاراسکوپی دریافت می‌کنند، با هیچ گونه عارضه‌ای پس از درمان مواجه نخواهند شد؟ ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا درباره عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی اطلاعات کاملی دریافت کنید.

جراحی فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی چیست؟

لاپاراسکوپی فتق کشاله ران

لاپاراسکوپ یکی از تکنولوژی‌های جدیدی است که در این سال‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارها در جراحی‌های مختلف به کار می‌رود. در بیماری که مبتلا به فتق کشاله ران است، این وسیله‌ می‌تواند برای افزایش دید جراح حین درمان به کار رود. در حقیقت دیگر برخلاف روش باز، در عمل فتق با لاپاراسکوپی، نیازی به ایجاد برش‌های بزرگ نیست.

بیماری که تحت درمان با لاپاراسکوپ قرار می‌گیرد، نسبت به حالت عادی با عوارض کم‌تری همراه است. این موضوع سبب افزایش روز افزون محبوبیت جراحی‌های لاپاراسکوپی شده است. اگر شما هم کاندید چنین درمانی هستید، معمولا انجام چنین عملی با لاپاراسکوپ در اولویت است.

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام هزینه عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی فرم زیر را پر کنید.

فتق کشاله ران چیست؟

مراحل عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی

این درمان به 2 صورت جراحی باز یا عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی انجام می‌شود. با توجه به مهارت و تکنولوژی که متخصص در اختیار دارد، هر یک از این روش‌ها ممکن است کارآمد باشد. امروزه خیلی از بیماران و متخصصین ترجیح‌ می‌دهند از لاپاراسکوپ برای چنین درمانی کمک بگیرند.

بیشر بخوانید: باد فتق بیضه [علائم و جراحی باد فتق در کودکان پسر]

عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی برای چه کسانی مناسب است؟

به طور معمولا بیمارانی که به مشکل فتق کشاله ران مبتلا هستند و شرایط زیر را دارند، قادر خواهند بود به جای جراحی باز از لاپاراسکوپی به منظور درمان عارضه خود کمک بگیرند:

نحوه انجام عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی فتق کشاله ران به طور معمول طی پروسه زیر انجام می‌شود:

معاینه بیمار

بیماری که قرار است تحت هر گونه جراحی قرار بگیرد، نیاز است از قبل توسط متخصص معاینه شود. در ابتدا متخصص به تشخیص قطعی می‌رسد و در نهایت با توجه به شرایط بیمار، روش مناسب را انتخاب خواهد کرد. اگر فرد مشکلی نداشته باشد، می‌توان با کمک لاپارسکوپی چنین درمانی را برایش ارائه داد.

بیهوش کردن بیمار

در اکثر مواقع عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی در بیمارستان‌ها و تحت بیهوشی انجام می‌شود. به همین علت نیاز است تا یک متخصص بیهوشی همواره در اتاق عمل حاضر باشد. با فراهم کردن چنین شرایطی، بیمار حین درمان هیچ درد و استرسی را متوجه نخواهد شد.

انجام عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی

برای انجام جراحی، متخصص از 3 برش ریز کمک می‌گیرد که همه آن‌ها دسترسی به ناحیه مدنظر را فراهم می‌کند. در ادامه با کمک گاز کربن دی اکسید، به شکم و احشای داخل آن حجم می‌دهد. معمولا اندام در ناحیه شکم و کشاله ران روی هم کلاپس دارد و برای دسترسی بهتر باید از چنین تکنیکی کمک گرفت. لاپاراسکوپ از طریق یکی از سوراخ‌ها به ناحیه مدنظر وارد می‌شود تا بتوان اجزاء داخل آن را مشاهده کرد. در ادامه جراح با کمک ابزارهای مناسب قسمت‌های مورد نیاز را برش می‌دهد.

توجه داشته باشید: در آخر نیز معمولا از مش برای تقویت قسمت‌های ضعیف شکم استفاده می‌شود. این ابزارها به کاهش احتمال عود مجدد و بازگشت فتق بعد از جراحی کمک می‌کند. در نهایت متخصص برای کاهش خونریزی و کمک به ترمیم زخم، از بخیه استفاده می‌‌کند.

مزایای عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی فتق کشاله ران، می‌تواند با هریک از مزایای زیر همراه باشد:

هزینه لاپاراسکوپی فتق کشاله ران

هزینه لاپاراسکوپی فتق کشاله ران به طور معمول در بیمارستان‌های دولتی خیلی کم‌تر از انواع خصوصی تمام می‌شود. باید در نظر داشته باشید که شرایط فرد و بیماری‌اش هم ممکن است روی هزینه تاثیرگذار باشد. علاوه‌بر این‌ها، نوع بیمه تحت پوشش بیمار یکی دیگر از فاکتورهای موثر بر هزینه است.

بهترین جراح برای عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی

علی‌رغم اینکه لاپاراسکوپی یکی از بهترین تکنولوژی‌ها برای انجام جراحی‌های مختلف نظیر فتق کشاله ران است؛ اما همه متخصصین از آن استفاده نمی‌کنند. دکتر ناصر ملک پور یکی از متخصصینی است که دانش، مهارت و تجربه کافی برای انجام جراحی با کمک لاپاراسکوپ را دارند. دکتر ملک پور همچنین سابقه درخشانی در این حوزه دارند و به عنوان بهترین جراح لاپاراسکوپی شناخته می‌شوند و می‌توانید با خیال راحت درمان خود را به ایشان بسپارید.

چرا دکتر ناصر ملک پور؟!

12 سال هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

چاپ 61 مقاله علمی پژوهشی و 2 جلد کتاب

پایه‌گذار رشته فلوشیپ لاپاروسکوپی

بیش از 10/000 جراحی موفق و جراحی چاقی

دکتر-ناصر-ملک-پور

عوارض عدم انجام عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی

در صورتی که برای درمان مشکل خود اقدامی انجام ندهید، فتق کشاله ران روز به روز بدتر خواهد شد. مشکلات زیر در صورت عدم جراحی قابل پیش‌بینی است:

عوارض عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی
  • شدیدتر شدن درد بیمار حین انجام فعالیت‌های مختلف یک عارضه قابل انتظار است.
  • بیمار ممکن است حتی در راه رفتن هم با مشکل مواجه شود.
  • تورم در ناحیه کشاله ران بیشتر می‌شود.
  • کیفیت زندگی فرد روز به روز کاهش خواهد یافت.
  • ممکن است فرد بعد از مدتی با علائم انسداد روده مواجه شود.

مراقبت‌های بعد از عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی

لازم است بیمار مراقبت های بعد از لاپاراسکوپی فتق کشاله ران را به درستی انجام دهد تا از برور عوارض بعد از جراحی تا حد امکان جلوگیری شود. به نکات زیر توجه جدی داشته باشید:

عوارض عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی

بعد از لاپاراسکوپی فتق کشاله ران بروز هر یک از عوارض زیر محتمل است:

جراح برای عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی
  • درد در محل هر یک از برش‌ها ممکن است اتفاق بیفتد.
  • خونریزی به صورت خیلی خفیف در برخی از بیماران وجود دارد.
  • در صورت عدم رعایت مراقبت، ممکن است خونریزی مجددا با شدت بیشتر آغاز شود.
  • دقت کنید که بوی بد در ناحیه زخم یکی از نشانه‌های اصلی عفونت محسوب می‌شود.
  • تورم در ناحیه جراحی ممکن است به دلیل التهاب دیده شود.
  • بروز اسکار در بیماران پس از لاپاراسکوپی به ندرت اتفاق می‌افتد.

سوالات متداول عمل فتق کشاله ران

آیا عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی درد دارد؟

خیر، معمولا قبل از عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی فرد بیهوش خواهد شد تا حین پروسه متوجه چیزی نشود.

عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی چقدر طول می‌کشد؟

اینکه چقدر زمان می‌برد تا متخصص، لاپاراسکوپی فتق کشاله ران را انجام دهد، به مهارت وی و شرایط بیمار وابسته است. به طور میانگین چیزی حدود 1 تا 2 ساعت برای جراحی زمان نیاز است.

کلام نهایی

عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی در کشور توسط خیلی از متخصصین انجام می‌شود. مسلماً زمانی که شرایط انجام چنین تکنیکی را داشته باشید، گزینه بهتری نسبت به جراحی باز خواهد بود. توجه کنید که بروز عارضه پس از هر جراحی اتفاق می‌افتد؛ با این حال در لاپاراسکوپی مدت و شدت آن خیلی کم‌تر است.

لوکیشن مطب دکتر ناصر ملک پور-min

مشاوره حضوری برای لاپاراسکوپی فتق کشاله ران

اگر برای عمل فتق کشاله ران با لاپاراسکوپی قصد مراجعه به مطب دکتر ناصر ملک پور (فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی) را دارید، می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

تهران – سعادت‌آباد، بالاتر از میدان شهرداری، بلوار جوریکی، برج تشریفات، ساختمان شمالی، طبقه3 واحد ۱۲

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *